Spirulina. Czy istnieją jakieś skutki uboczne lub możliwe niebezpieczeństwo?

Spożywanie spiruliny nie prowadzi zwykle do żadnych niepożądanych skutków ubocznych, ponieważ jest to w 100% naturalny pokarm, a ponadto bardzo dobrze przyswajalny przez organizm. Właśnie rozpocząłeś kurację spiruliną i bezpośrednio zwiększyłeś dawkę (więcej niż 10g dziennie)? Możliwe jest wystąpienie niektórych działań niepożądanych. Istnieje prawdopodobieństwo, że wystąpią bóle głowy, a nawet gorączka. Ponadto może dojść do rozregulowania układu pokarmowego (mogą wystąpić zaparcia lub nawet biegunka). Dlatego bardzo ważne jest, aby zawsze przestrzegać zalecanych dawek. Jeśli jesteś w trakcie konkretnego leczenia medycznego dla zdrowia, radzimy zapytać lekarza o radę przed rozpoczęciem kuracji spiruliną.
Spirulina składa się z dużej ilości żelaza o korzystnych właściwościach. Jednakże, zaleca się skonsultować się z ekspertem zdrowia, jeśli masz nadmiar żelaza we krwi, w celu uniknięcia nadmiernego spożycia. Może to prowadzić do problemów z wątrobą.
Czy cierpisz na niewydolność nerek? Spożycie spiruliny musi być rozsądne, ponieważ duża ilość białek obecnych w spirulinie niekoniecznie jest dobra dla nerek. Dlatego przed rozpoczęciem stosowania zaleca się zapoznanie z zaleceniami lekarza.
Czy jesteś uczulony na algi lub spirulinę? Wtedy po prostu unikaj tej suplementacji.
Chociaż kuracje spiruliną są zalecane w czasie ciąży, nadal podkreślamy, aby przed rozpoczęciem suplementacji zasięgnąć porady lekarz lub ginekologa.
Jeśli chcesz zwiększyć dawkę, należy to robić stopniowo. Zacznij od 1g spiruliny dziennie i zwiększaj dawkę o około 1g co drugi dzień.

Kilka zaleceń przed rozpoczęciem kuracji.

Przed rozpoczęciem leczenia spiruliną, wskazane jest, aby przestrzegać pewnych rzeczy w celu optymalizacji korzystnych skutków tej bomby odżywczej.

  1. Zaleca się przyjmowanie spiruliny przed posiłkami, co zapewnia lepszą przyswajalność.
  2. Unikaj picia herbaty lub kawy, jeśli właśnie przyjąłeś tabletki spiruliny. Napoje te zawierają taninę i zmniejszają wchłanianie żelaza (40 do 60%).
  3. Czy zażywasz spirulinę w proszku? Nie należy go podgrzewać ani dodawać do gorących potraw, gdyż straci swoje właściwości odżywcze.

Jak długo należy przyjmować spirulinę?

Chociaż spirulina jest doskonałym źródłem składników odżywczych i niesamowitym uzupełnieniem dla Twojego organizmu, zaleca się stosowanie kuracji nie częściej niż dwa do trzech razy w roku przez okres trzech miesięcy. Niektórzy ludzie mogą szybko zauważyć pozytywne skutki spiruliny (nawet w małych dawkach), podczas gdy inni mogą potrzebować nieco więcej czasu, aby poczuć efekty.
Nie ma sensu suplementować się spiruliną przez cały rok, ponieważ organizm ma tendencję do szybkiego przyzwyczajania się do suplementacji, co nie jest zbyt dobre. Więc pozwól mu trochę odpocząć przed rozpoczęciem nowej kuracji spiruliną. Dobroczynne działanie tego superfood będzie jeszcze lepsze.