Jaka powinna być idealna reklama?

Reklama to przekaz informacyjny, który ma nas, odbiorców, przekonać do odpowiedniego działania. W ofercie reklamowej przedstawione są zalety danego produktu, przy jednoczesnym wykazaniu, czym różni się od innych jemu podobnych. Dla przedsiębiorców oferta reklamowa to podstawowy sposób na dotarcie do jak największej liczby klientów. W reklamie mogą znaleźć się informacje dotyczące sposobu zastosowania lub dostępności.

Jakie wyróżniamy rodzaje reklam?

Reklamy rozróżniamy głównie z uwagi na środek przekazu i w takim przypadku można wymienić reklamy:

  • telewizyjne;
  • radiowe;
  • prasowe;
  • internetowe;
  • zewnętrzne (np. bilboard).

Jakie role spełniają przekazy reklamowe?

Rolą reklamy jest przede wszystkim jest tworzenie świadomości marki, produktu czy firmy w środowisku konsumenckim. Reklamodawca dąży do tego, aby, poszerzyć grono klientów oraz zwiększyć sprzedaż. Reklama dba o podtrzymanie stworzonego pozytywnego wizerunku.

Jakie są cechy dobrej reklamy

Reklama powinna być dobrze przemyślana, zaplanowana oraz dostosowana do potrzeb i oczekiwać jej odbiorców. Eksperci od tworzenia reklam stwierdzili, że dobry przekaz reklamowy powinien być jasny i czytelny, co sprawi, że zapadnie w pamięć. Musi angażować emocje tak, aby po jego obejrzeniu pozostały tylko pozytywne wspomnienia. Ogłoszenie reklamowe powinno być inteligentne. Czasem wystarczy tylko zastosować metafory czy legendy, które nawiązują do danego produktu czy marki. Dobrze przygotowany przekaz reklamowy musi trafić do konkretnej grupy, a przynajmniej do zawężonej grupy docelowej. Dobre umiejscowienie i wystartowanie z reklamą we właściwym czasie ma sporą skuteczność i wpływa na zwiększenie sprzedaży. Do idealnej reklamy potrzebny jest błyskotliwy pomysł, zaangażowanie emocjonalne odbiorców, wywołanie pozytywnych skojarzeń, przekazanie życiowych prawd oraz szczerość.

Co podnosi skuteczność przekazu reklamowego?

W reklamie należy umieścić kilka podstawowych elementów (jak logo, nazwę firmy, opis oferty, treść, zdjęcie czy filmik) i wszystko tak razem dopasować, aby zachęcić klienta do zakupu. Doświadczeni twórcy reklam znają sposoby na istotne podniesienie skuteczności każdego komunikatu reklamowego. Profesjonaliści wiedzą, że reklama musi zwracać na siebie uwagę, co można osiągnąć poprzez użycie odpowiedniej przynęty. Kolejnym ważnym składnikiem jest obietnica, że ten produkt jest lepszy, tańszy i szybciej rozwiąże każdy problem. Warto w przekazie uzmysłowić klientowi, co traci, gdy nie skorzysta z oferowanej mu propozycji. Natomiast wszelkie wątpliwości klienta można rozwiać szczerością. W przekazie reklamowym warto wykorzystać wszelkie świadectwa potwierdzające, że z oferty korzystają np. celebryci. Skuteczne jest również zastosowanie gwarancji satysfakcji (np. zwrot pieniędzy). Największych sceptyków przekonają na pewno dodatkowe bonusy. Ostatnim, ale nie najgorszym składnikiem przekazu reklamowego jest wezwanie do akcji zamieszczone na końcu. To ono zachęca do reakcji na obejrzaną reklamę, w sposób pożądany dla reklamodawcy.