Jak ważna jest rola mięśni brzucha?

Mięśnie brzucha spełniają wiele funkcji dlatego lepiej o nie zadbać. Nie koniecznie musimy udać się na siłownię. jednakże należy mieć na uwadze zasadę wykonywań ich z wagi na możliwość łatwego urazu kręgosłupa czy krążków międzykręgowych. Istnieje ogrom różnych ćwiczeń, które można wykonać na domowej macie. Zwykłe brzuszki należą do bardzo łatwych ćwiczeń, jednakże największą trudnością jest utrzymanie brody w jednym „stałym” miejscu. Zazwyczaj dzieje się tak, że osoby wykonujące to ćwiczenie niepotrzebnie przyciągają brodę do klatki piersiowej. Bardziej już skomplikowane są brzuszki naprzemienne, w których jak sama nazwa brzmi, osoba wykonująca to ćwiczenie naprzemiennie kładzie raz prawą nogę na lewym kolanie i raz lewą nogę na prawym kolanie.

Jak wyćwiczyć mięśnia brzucha

Do tego elementu ćwiczenia dołącza się naprzemienne przyciąganie łokci. W ćwiczeniu tym nie należy skupiać się na wysokim podnoszeniu górnej części tułowia ale na spinaniu mięśni brzucha. Kolejnym ćwiczeniem na wyrobienie mięśni brzucha mogą być brzuszki z nożycami, które wymagają dosyć dużo siły odmięśni brzucha. Brzuszki z nożycami wykonuje się na leżąco i robi tzw. nożyce, czyli wymachy nóg w pionie lub poziomie. Przy tym ćwiczeniu ważnym jest aby plecy i cały kręgosłup przylegał do podłogi.

Najpopularniejsze ćwiczenia na mięśnie brzucha, które można wykonywać w domu to oczywiście brzuszki z podnoszeniem ciężarków (może być po prostu butelka z wodą). Ciężar należy dopasować do swoich warunków siłowych. Ćwiczenie polega na podniesieniu ciężarków nad głową przy jednoczesnym uniesieniu korpusu i dotknięciem brzuchem, ud. Oprócz tzw. brzuszków są inne ćwiczenia np. plank inaczej deska . W tym ćwiczeniu należy skupić się tylko na napięciu mięśni brzucha. Ćwiczenie nie wymaga żadnego innego ruchu. Oprócz wzmocnienia mięśni brzucha ćwiczenie ma również wpływ na wszystkie mięśnie ciała. W trakcie tego ćwiczenia można spalić dużo kalorii. Należy wiedzieć, że wykonywane tylko jednego rodzaju ćwiczenia na mięśnie brzucha nie przyniesie oczekiwanego efektu. Po prostu przyzwyczajone do jednego ćwiczenia mięśnie uodparniają się i przestają przynosić „wymierne” korzyści. Dlatego w ćwiczeniach mięśni brzucha wskazana jest różnorodność. W zależności czy ktoś ćwiczy na siłowni czy w domu można uzyskać podobne efekty, pomimo, iż siłownia to różnorodne urządzenia. Na efekt ćwiczeń nie koniecznie musi wpływać sprzęt z jakiego korzystamy, bo nawet w dom -u można wykorzystać każdy przedmiot na konkretny rodzaj ćwiczenia. Po prostu dla chcącego nie ma nic trudnego.