Co zrobić, żeby odchudzanie było skuteczne?

Odchudzanie jest modne przez cały rok. Chcemy schudnąć na lato, do stroju lub na Sylwestra (na zabawę) czy też na inną okazję. Tymczasem schudnięcie powinno być przede wszystkim wiązane z naszym stanem zdrowia. Utrata już kilku kilogramów odciąża nasze stawy, reguluje poziom cukry i insuliny w organizmie czy ma pozytywny wpływ na funkcjonowanie tarczycy. Dlatego też odchudzanie powinno być podejmowane z chęci polepszenia stanu zdrowia i sprawności.

Co zalecają profesjonaliści na odchudzanie?

Przede wszystkim poleca się regularność w diecie sprzyjającej utracie kilogramów. Ma to być regularność związana z posiłkami jak i aktywnością fizyczną. Po pierwsze trzeba pamiętać o stałych porach jedzenia. Odchudzającym zaleca się od 4 do 5 posiłków w odstępach, co 3-4 godziny. Umożliwia to podkręcenie metabolizmu, a organizm nie dociera do niebezpiecznej fazy głodu. Kolejną wskazówką dla odchudzających jest zdrowe odżywianie, czyli wyeliminowanie żywności z zawartością:

  • cukru,
  • tłuszczów trans i
  • konserwantów.

Zdrowa dieta to również regularne dostarczanie sobie płynów. Trzeba pić odpowiednie ilości płynów, aby organizm oczyszczał się z toksyn i nie gromadził wody, prowadząc do opuchlizn. Przyjmuje się, że powinniśmy pić ok. 1 l wody na każde 30 kg ciała, czyli około 2-3 l wody dziennie. Dietę warto wspierać ziołami i pić metodycznie napary z:

  • rumianku,
  • mięty,
  • pokrzywy,
  • mniszka lekarskiego,
  • kopru włoskiego czy nawet owsa.

Herbatki te pomagają pozbyć się szkodliwych produktów przemiany materii. Dobrym pomysłem jest także picie na czczo szklanki ciepłej wody z cytryną, co przyśpiesza metabolizm i utrzymuje odpowiednie pH w organizmie.

Czy tylko dieta ma wpływ na utratę kilogramów?

Dla zachowania ładnej sylwetki i skóry po obcięciu kalorii do procesu utraty wagi należy dołożyć trening. Najszybsze efekty daje trening personalny EMS. Jest to metoda ćwiczeń z wykorzystaniem impulsów elektrycznych, która daje efekty już po 3-4 tygodniach (przy sesjach trwających 30 minut). Jednakże wystarczające, jako aktywność fizyczna będą także ćwiczenia:

  • jogi;
  • pilates;
  • callanetics;
  • każde inne systematycznie powtarzane.

Podstawą odchudzania jest, więc zdrowa dieta oraz gimnastyka. Wspomagaczem utraty wagi będą również masaże, w tym masowanie ciała suchą szczotką z naturalnego włosia. Masaż powinien być wykonywany na brzuchu kolistymi ruchami, na nogach w kierunku serca. Masaż wpływa na redukcję cellulitu, ujędrnia skórę i pozwala pozbyć się obrzęków oraz toksyn z organizmu.

Jak utrzymać motywację przez cały okres utraty wagi?

Podjęcie decyzji o chęci zastosowania diety nie zawsze jest proste. Kuszą nas witryny sklepowe wszelkimi smakołykami zakazanymi w diecie, nie wspierają dom -ownicy, którzy chcą “normalnego” jedzenia (a nie dla królika). Warto wtedy porozmawiać z bliskimi i uświadomić im, że odchudzanie to działanie mające poprawić stan zdrowia, być może wspomóc wyjście z choroby i poprawienie jakości życia. Do treningu, jako aktywności fizycznej można wciągnąć nie tylko partnera i dzieci, ale również przyjaciół. Pierwsze efekty utraty wagi utrzymają właściwy poziom motywacji.